''I Want that!''
Please note: As of 01/11/2013, SpotPass functionality in Nintendo Letter Box has ceased. Please see the statement about the Nintendo Letter Box SpotPass service for more information.
Something was needed to make sure people wouldn’t give up on their picture diary in three days.
Yes. That was a big theme early in development. Around that time, (Masaru) Shimomura-san4, the general manager of the department told me it didn’t feel right for a department with the word “network” in its name to release software without a network function. 4Masaru Shimomura: General Manager, Network Business Department, Nintendo. He appeared in the session of Iwata Asks Walk with me! Do you know your walking routine?
It was software for the Network Business Department, so the general manager approached you directly with giving it a network function.
But after development started, it took a little while before you showed me a sample.
Yes. I thought we could find something for a diary on Nintendo DSi which would be difficult for a normal diary, and we tried a number of things, like including a daily log or displaying a graph. At the same time, we were making Nintendo Zone Viewer for accessing Nintendo Zone.5 5Nintendo Zone: A wireless service allowing users at hotspots like retail locations across the country to make use of a number of free services, such as downloading original content or trial versions of games to their Nintendo 3DS, Nintendo DSi XL, Nintendo DSi, Nintendo DS Lite or Nintendo DS. This service is currently not available in Europe.
Yes. That time as well, we developed together with Denyu-sha, and there was a demand even then to watch videos with Nintendo Zone Viewer. But we thought it would be great not to just put up videos, but to make it so you could do things like draw graffiti on them. After inquiries within the department about technology we could use, several engineers made suggestions. One involved the letters you had written wriggling around.
That’s right. What was special about that technology was how when you later looked at what you had written, it didn’t just show up on the display all at once, but you could play it like a video.
Exactly. I thought, “What if...” and stopped it from wriggling. I doodled something, and played it, and...how should I express it? It’s hard to put into words, but it felt warm.
Yes! It wasn’t like something written was just sitting there, but rather, you got a strong sense of someone actually writing it. I thought that rather than using that technology for Nintendo Zone Viewer videos, it was more compatible with the exchange diary and would be more fun that way. I said, “I want that!” to one of the engineers and took it to Denyu-sha right away. That was a big turning point.
The order of the strokes showed up, and that made me remember the feeling I had as I was writing it. It felt like I was re-living my experience. So it was really fun to look at something after you wrote it.