Er is een nieuwe spelstand met de naam recordrace. Hoe kwam die tot stand?
Nee. Veel mensen waren van mening dat het simpelweg spelen van levels die je al had gedaan in het hoofdspel iets miste. We probeerden het met nieuwe spelregels, waarbij het beeld blijft bewegen, en naarmate je meer muntjes pakt steeds sneller gaat. Het begint langzaam, maar het gaat steeds sneller en wordt steeds moeilijker. En dat paste bij de speelstijl van Super Mario.
Als je met een ander speelt en op het juiste moment op blokken springt, komen er muntjes uit . Maar als je die muntjes pakt, gaat het spel sneller. De strategie verandert dus als je met een tweede speler speelt.
Als je met z’n tweeën speelt, roep je dingen tegen elkaar als, ‘Als jij de muntjes bovenin pakt, pak ik de muntjes onderin.’ Als je op een blok springt, komt er een muntje uit, dus de speler die erachteraan rent kan ze verzamelen. Je verdeelt de taken om muntjes te verzamelen. En omdat je de finish binnen de gegeven tijd probeert te bereiken, wordt het een soort tijdrace.
Dus hoewel New Super Mario Bros. U een actiespel is, bevat het puzzel- en race-elementen.
In New Super Mario Bros. 2 voor de Nintendo 3DS moest je binnen de tijd zo veel mogelijk muntjes verzamelen. New Super Mario Bros. U is anders, omdat je jezelf meer tijd kunt geven door muntjes te pakken en de snelheid te verhogen. Dat is interessant.
Ja. Door dat concept zul je proberen om muntjes te pakken die je eerder liet liggen. Ik denk dat het samen spelen hierdoor tot leven komt.
De mensen die het gespeeld hebben, vertelden me dat je daardoor duidelijk ziet wat het doel is van je avontuur.