There’s a new mode called Boost Rush. How did that come about?
Last time, there was a Free Mode for lightly playing the regular courses. We decided at the start that we wanted to put in something similar to that. We tried connecting certain courses and playing them through, but it wasn’t very fun.
Yeah. There were a lot of opinions to the effect that simply playing the courses you had played in the story mode was lacking something. Then we tried adding rules, so that the screen keeps scrolling and the more coins you get the faster it goes. It’s slow at the start, but it gradually gets faster and more difficult. That fit Super Mario gameplay.
When you do drop-in play and jump on blocks at just the right time, coins come out , but getting those coins speeds it up, so when you play alone or with another player or as drop-in play, the strategy changes.
When two people play, you’ll call out to each other, saying, “You get the coin up above, I’ll get the one down below.” In drop-in play, when you hop on blocks, coins pop out, so the player coming along behind can collect them. You split up roles to gather the coins. In the end, with reaching the goal quickly as the objective, it becomes like a time attack mode.
So while New Super Mario Bros. U is an action game, you can also enjoy puzzle and racing game elements.
The goal in New Super Mario Bros. 2 for the Nintendo 3DS was to get lots of coins within a limited amount of time. New Super Mario Bros. U is different in that you can decrease your time by getting coins to speed up the scrolling, which is interesting.
No. Originally, if you did a good job placing a block, we wanted to reward the player.
I think the biggest thing is how in the story mode, on the course selection screen, all the various worlds have been joined into one .
I heard those who have played it say that this way you can clearly see the purpose of your adventure.