Met maximaal vier spelers en een vijfde met de GamePad, kunnen tot vijf mensen gelijktijdig van dit spel genieten. En voor het eerst in de geschiedenis van de serie kun je met Mii-personages spelen.
In werkelijkheid probeerden we al Mii-personages te gebruiken in het vorige spel voor de Wii, maar je kon ze alleen uit elkaar houden door naar de kleur van hun kleding te kijken.
Maar toen we het dit keer met de Wii U probeerden, die hd14 is, zagen we het verschil. Ook als de Mii-personages klein werden afgebeeld. We konden het verschil al aan de gezichtsuitdrukkingen zien.14. Hd (high definition): deze term staat voor een hoge beeldresolutie (beelden van hoge kwaliteit) op televisies en andere apparaten. Het beeld is hd als gebruik wordt gemaakt van een groot aantal beeldpunten, meer dan 720 beeldlijnen en een beeldverhouding van 16:9. Als zenders deze hoge resolutie bieden, wordt dat hdtv genoemd.
Ik hoorde dat Mario ook knippert in de Wii-versie. Het lijkt er op dat bijna niemand dat in de gaten heeft gehad.
Maar als je je Mii-personage in het hoofdspel gebruikt, beweegt hij als Mario, hoewel je niet het gevoel krijgt dat je Mario bestuurt.
Precies. In het hoofdspel speel je met de bekende Mario-figuren, maar we hebben een speciale categorie ontwikkeld om met je Mii-personages te spelen. Je kunt dus drie spelstanden spelen: missies, recordrace en muntengevecht.
Dus Mario blijft de hoofdrolspeler. Het moet spannend zijn om met Mii-personages samen te spelen.
Juist. In het vorige spel kon je in de war raken, en je afvragen wie wie was, maar nu kun je duidelijk zien wat Asukes Mii-personage is, dus je denkt, ‘Het kan me niet schelen wie er wint, zolang het maar niet Asuke is!’ (lacht).
Tezuka, je zit er vandaag als toeschouwer bij, maar denk je dat je hebt bereikt wat je wilde bereiken?
Ja, dat denk ik wel. Ik heb echt het gevoel dat dit een spel is geworden waar een heleboel mensen van kunnen genieten. Als het gaat om de meerspelerstand, dan denk ik dat je er op andere manieren plezier aan beleeft dan aan het Wii-spel. Als verschillende mensen samen spelen, dan roepen ze elkaar doorgaans dingen toe, maar dit keer is dat echt noodzakelijk.