Vandaag wil ik jullie vragen naar het nieuwe spel, New Super Mario Bros. U. We hebben dit spel gemaakt met de wens en het duidelijke doel voor ogen om een klassiek Super Mario-actiespel te maken, dat per se gelijktijdig met de nieuwe spelcomputer moest worden uitgebracht. Zouden jullie je eerst even willen voorstellen, en willen vertellen waar jullie aan hebben gewerkt?
Dat was na afloop van de ontwikkeling van het vorige spel, New Super Mario Bros. Wii1, dus precies drie jaar geleden.1. New Super Mario Bros. Wii: een actiespel voor het Wii-systeem, dat in november 2009 werd uitgebracht.
Ik ben Asuke, ook van EAD. Ik heb als planner gewerkt aan de missies, een van de belangrijkste onderdelen van het spel. En voor de gewone spelstand heb ik aan het kaartscherm gewerkt. Ik was de regisseur van zowel de Wii- als de Nintendo DS3-versies, dus ik was dit keer een goede adviseur voor regisseur Takemoto. Eh, kan ik wel zeggen dat ik ‘goed’ was (lacht)?3. DS-versie: New Super Mario Bros. werd in juni 2006 uitgebracht voor de Nintendo DS.
In die tijd was Asuke de enige regisseur die aan de ‘New’ Super Mario-spellen had gewerkt, dus hij kwam goed van pas.
Ik deelde mijn kennis over de goede onderdelen van de oude Super Mario-spellen met Takemoto, en terwijl hij die behield, adviseerde ik hem om voort te borduren op de nieuwe elementen.
Er zijn zo veel aspecten van de klassieke 2D Super Mario-actiespellen die geleerd moeten worden. Maar aan de andere kant, als er niet wordt vernieuwd, worden de spellen afgezaagd.
New Super Mario Bros. 24 voor het Nintendo 3DS-systeem kwam net voor dit spel uit, dus als we de gebruikelijke dingen hadden gedaan, zouden fans niet tevreden zijn geweest.4. New Super Mario Bros. 2: een actiespel voor het Nintendo 3DS-systeem, dat in augustus 2012 werd uitgebracht.
De lat voor de ontwikkeling was hoog gelegd, en ik denk dat jij je daar meer dan wie dan ook zorgen over maakte, Takemoto. Wat ging er door je heen toen je aan de ontwikkeling begon en dacht, ‘Wat moeten we vernieuwen?’
We begonnen dit keer door levels te maken met de gebruikelijke materialen uit het Wii-spel.
Je begon het spel te maken terwijl er nog geen ontwikkelingsmateriaal bestond voor het Wii U-systeem?