New Super Mario Bros. Gold?
Yeah. But it has more stages than the Wii and Nintendo DS games, and a lot of new elements, so it holds plenty of fun as an orthodox Super Mario.
In other words, you can enjoy it to the utmost the way you could with other Super Mario games so far.
Right. There are quite a few hidden stages, with special content, so it has the volume of classic Super Mario.
But when we first started making it, we were unsure about whether we could really make a classic Super Mario game. SUPER MARIO 3D LAND came out first, which put immense pressure on us.
We wanted to make a solid, classic Super Mario game, so first we reconstructed the Super Mario stage elements, and then made 80 stages – no, more than that – and added in a bunch of the coin elements mentioned by Tezuka-san, and reconstructed the stages yet again... and I think it turned out to be a game that is fun to play.
It feels rewarding because multiple ideas came together, bringing the game to a place that each idea on its own never could have reached.
You have your own take on it, but did it all go according to plan from your perspective, Tezuka-san?
Okay, I’d like to finish by asking each of you to recommend something to the fans.
Raccoon Mario shows up this time. We had to show him in 3D, so we had to apply ourselves to all kinds of things like form and animation. I hope people will pay attention to that.
I think it’s great that we made collecting coins the theme this time, because in Super Mario so far, you focused on clearing the stages, meaning that if you failed on World 1-3, then nothing you did there was left over.
What remained wasn’t data but the invisible value of experience accrued in your fingertips.