Op een gegeven moment kregen jullie het gevoel op het juiste spoor te zitten. Tot welke concrete veranderingen leidde dit?
In vorige Brain Training-spellen, liet Dr. Kawashima zich tijdens de oefeningen zelden zien, maar dit keer praat hij direct tegen je .
Hij feliciteert je als je het juiste antwoord geeft, en als het lijkt alsof je wilt opgeven, moedigt hij je aan.
Toen Dr. Kawashima begon te verschijnen, werd ik volkomen opgeslokt door het testen van het spel. Maar ik merkte dat het rekenen me minder goed afging!
Exact! (lacht) Ik zei bijvoorbeeld (wuift met z’n hand), “Wil je nou even stil zijn?” (lacht)
Toen hij nog een vulkaan op zijn hoofd had, wilden we hem ook al een stem geven. We bespraken hoe hij moest klinken, en hoe hij eruit moest zien. In het begin was hij echt eng, een soort demonische leraar. We lieten Ito zijn teksten bedenken.
Ja. In het begin had ik vier categorieën bedacht voor de teksten van Dr. Kawashima, en ik liet de teamleden erop stemmen. Ze konden kiezen uit “Zeer streng,” “Een beetje streng,” “Vriendelijk,” en “Zeer sarcastisch.”
Ze zeiden dat hij te streng was, en dat het voelde alsof hij op hun neerkeek. Ze vonden het niet leuk om van hem een standje te krijgen.