Dr. Kawashima, de training in deze nieuwe titel vormt een behoorlijke uitdaging! (lacht)
Ja! (lacht) Soms kan ik de studenten niet bijhouden, en dat is niet leuk. Als doctor, wil ik bij blijven, en alles onder controle hebben!
Je wilt ze laten zien we er de baas is en er zeker van zijn dat je wint in een persoonlijke confrontatie!
(Lacht) Dus ook al wil je met Duivelse Brain Training een bijdrage leveren aan de samenleving, je doet het ook voor jezelf!
Over een bijdrage aan de samenleving gesproken, ik wil Duivelse Brain Training aanbevelen aan jonge mensen die nu studeren.
Precies. In die zin kun je zeggen dat Duivelse Brain Training gebruiken om te leren voor je examens, kan bijdragen aan een goed resultaat. Hoe groter de capaciteit van je werkgeheugen, hoe meer informatie je zogezegd ‘online’ krijgt, en hoe nauwkeuriger je beslissingen worden. Ik beveel het ook mensen met een baan aan, omdat ze in staat moeten zijn snelle beslissingen te nemen.
Het was opvallend dat je zei dat mensen dit spel elke dag vijf minuten moesten spelen, maar dat ze het niet te veel moesten spelen. Je hebt toch ontdekt dat deze training niet per se beter is als je het vaker doet?
Dat klopt. Ik heb de training op een paar studenten getest. Een van de studenten wilde hun hersenfuncties verbeteren door ze een korte periode erg intensief te laten trainen. Ze trainden zo’n zes uur per dag.
Ja. Dat zou ik echt niet kunnen. Maar de studenten van The Kawashima Laboratory zijn taaie lui. Ze kregen ook deeltijd betaald, misschien motiveerde dat ook een beetje! (lacht)