Zullen we verdergaan met het tweede kernelement dat je noemde?
Er is nog één ding dat ik wil zeggen met betrekking tot WiiConnect24. Het spel heeft zijn subtitel te danken aan de stad. De reden dat we een stad hebben gemaakt voor deze versie van Animal Crossing, was eveneens om gebruik te maken van de mogelijkheden van WiiConnect24.
Het idee was dat dit de enige stad zou zijn die in de spelwereld bestaat en dat alle verschillende dorpjes via deze stad met elkaar verbonden zouden worden. Het is niet zo dat de stad echt op server is ondergebracht. De stad zit in de losse versie van het spel die iedere speler bezit, dus in feite worden er door iedere speler verschillende gegevens gebruikt in het spel. Maar we hebben het zo ontworpen dat iedereen het gevoel krijgt dat ze echt naar dezelfde plek gaan.
Maar als het eigenlijk gescheiden plekken zijn, hoe geef je de spelers dan de indruk dat ze op dezelfde plaats zijn?
Twee spelers kunnen elkaar feitelijk niet ontmoeten in de stad, maar mogelijk loop je wel een dier tegen het lijf dat iets zegt als: "Laatst was ----- hier!"
Dus je hebt het zo gemaakt dat als speler één naar de stad gaat, de dieren dat onthouden en ze het aan andere spelers vertellen, die de stad bezoeken?
De grootste trekpleister is Gracies winkel, GracieGrace . Gracie de giraf is een modeontwerper die ook voorkwam in andere titels in de serie. Nu heeft ze eindelijk haar eigen winkel geopend.
Dat klopt. Als Gracie zich weer eens laat zien in de winkel, bekijkt ze de kleding van de speler en zal ze opmerkingen maken over spelers in andere dorpen. Dus ze zegt dingen als: “------ in het dorp ----- weet zich wel te kleden. Je zou een voorbeeld aan haar moeten nemen!"
Dus het is het beste om je netjes te kleden alvorens naar de stad te gaan. Je kunt mooie kleding kopen in Gracies winkel.
Het enige probleem is dat de kleren die te koop zijn in GracieGrace ongelooflijk duur zijn. De prijzen kunnen ongeveer twintig keer zo hoog zijn als de voorwerpen die je kunt kopen in de dorpen. Bovendien blijven de voorwerpen, anders dan bij Tom Nooks winkel, steeds een volledig seizoen in de etalage. Ze worden maar eens in de drie maanden veranderd.