Met zijn bewegingsgevoelige besturing zorgt de Wii voor een nieuwe generatie videospellen en geeft daarmee een compleet nieuwe definitie aan spelplezier.
De Wii-afstandsbediening Plus is de revolutionaire controller van het Wii-systeem. Hij bevat een ingebouwde bewegingssensor en communiceert draadloos met de sensorbalk voor niet eerder vertoonde precisie en gebruiksgemak. Hij bevat tevens rumble-functionaliteit en ingebouwde speakers, waarmee je nog verder je favoriete spellen wordt ingetrokken.
Elk Wii-systeem wordt geleverd met een Wii-afstandsbediening Plus. Extra Wii-afstandsbedieningen zijn los verkrijgbaar (of als bundel met bijvoorbeeld Wii Sports Resort of FlingSmash). Verkrijgbaar in zwart, wit, blauw en roze.
De Wii-afstandsbediening Plus wordt gevoed door twee AA-batterijen (inbegrepen). Gebruik alleen aklaline-batterijen van hoge kwaliteit voor de beste spelervaring en lange levensduur van de batterijen.
Geniet van de Virtual Console-spellen zoals ze bedoeld waren. De Traditionele Controller smeedt de ontwerpcomponenten van alle klassieke Nintendo-Controllers, zoals die van de NES, Super Nintendo en Nintendo 64 tot één eenvoudige Controller.
De Traditionele Controller is met de Wii verbonden via een kort snoer. De Wii-afstandsbediening voorziet de Controller van een draadloze verbinding met het Wii-systeem.
De Traditionele Controller wordt vooral gebruikt voor het spelen van Virtual Console-spellen die via het Wii-winkelkanaal gedownload kunnen worden. Sommige Wii-diskspellen maken ook gebruik van de Traditionele Controller. Kijk op de achterkant van de verpakking van het Wii-spel om te zien bij welke spellen hij gebruikt kan worden.
Het fenomeen van het actieve gamen, begonnen met Wii Sports, breidt zich nu uit naar al je lichaamsspieren. Dit dankzij het drukgevoelige Wii Balance Board. Dit bord is standaard is inbegrepen bij Wii Fit Plus. Het Wii Balance Board wordt gebruikt voor een heel scala aan erg leuke en dynamische activiteiten, zoals aerobics, yoga, spieren strekken en spellen spelen.
Het componentsnoer verbindt je Wii-systeem met je televisie, waardoor je van je favoriete spellen kunt genieten via het best mogelijke beeld.
Componentvideo splitst het signaal op in drie aparte video-informatiekanalen voor de ultieme verbindingskwaliteit.
Voordat je het componentsnoer gebruikt, dien je jezelf ervan te verzekeren dat je televisie componentvideoverbindingen accepteert. Deze zijn doorgaans te herkennen aan de markeringen Y, PB, PR en hebben de kleuren groen, blauw en rood.