De Game Boy Color maakt deel uit van een serie mobiele grootmachten, die de manier waarop de wereld speelt voorgoed heeft veranderd. In meer dan dertien jaar is de Game Boy uitgegroeid tot de populairste spelcomputer aller tijden. Er zijn al meer dan 110 miljoen exemplaren van verkocht. De Game Boy Color bevat een regenboog van 32.000 mogelijke kleuren en een helder beeldscherm met een formaat van 4,4 bij 3,9 cm. Daarnaast kan de Game Boy Color ook nog eens beschikken over meer dan twee keer het processorvermogen van zijn voorloper in het zwart-wit, waardoor de spellen er stukken beter uitzien.
Nintendo heeft de Game Boy Color uitgebracht in een reeks onweerstaanbare kleuren: paars, groen, blauw, geel en transparant paars. Er is zelfs een Special Edition Pokémon Game Boy Color uitgebracht!
Platformspellen, puzzelspellen, schietspellen, strategiespellen... in ieder genre is wel een aantal toppers te vinden voor dit draagbare spelsysteem. Op de Game Boy Color kunnen zowel speciale Game Boy Color-spellen als klassieke Game Boy-spellen worden gespeeld, waardoor spelers keuze hebben uit meer dan 800 titels. Hoogtepunten zijn onder andere het meesterlijke Tetris en de fenomenale Pokémon-serie.
Let op het Game Boy Color-pictogram op de verpakking om te zien of een spel de unieke mogelijkheden van de Game Boy Color ondersteunt.