De Game Boy Micro stopt alles wat je zo geweldig vindt aan de Game Boy Advance in een nog kleiner apparaat. Met een kraakhelder scherm met achtergrondverlichting, vier strak vormgegeven varianten en keuze uit meer dan vijfhonderd spellen heb je met de Game Boy Micro een krachtige spelervaring op zak die er mooier uitziet dan ooit.
Dat klein nog altijd fijn is bewijst het haarscherpe, verlichte LCD-scherm van de Game Boy Micro. Het is onbetwist het helderste scherm dat ooit een Game Boy sierde. Aangezien je deze keer de helderheid op vier verschillende standen kunt instellen, betekent dat dat je zelfs in fel zonlicht nog je favoriete spellen kunt spelen.
De Game Boy Micro kan alle spelcassettes afspelen die voor de Game Boy Advance zijn gemaakt. Hierdoor heb je, waar je ook heengaat, honderden topspellen tot je beschikking.
Spontane spelletjes met meerdere spelers zijn een fluitje van een cent met de Game Boy Micro. Je kunt een Game Boy Micro met een Game Boy Advance verbinden met behulp van een Link-snoer plus adapter of de draadloze adapter van de Nintendo Game Boy Advance (worden allebei apart verkocht).