Dit kleine dingetje heb je nodig om je spelvorderingen, beste tijden en herhalingen te bewaren, in bijna alle spellen voor de Nintendo GameCube. Het getal 59 verwijst naar de 59 blokken van de geheugenkaart waarin je spelgegevens kunt opslaan. Bij sommige spellen wordt voor het opslaan slechts een enkel blok gebruikt, maar andere vereisen meer. Informatie over het aantal blokken dat nodig is om een bepaald spel op te slaan, vind je op de verpakking en in de handleiding.
Als Nintendo GameCube-spellen de Memory Card 59 ondersteunen, wordt dit met een Memory Card-pictogram aangegeven op de verpakking van het spel. Je kunt de Memory Card 59 ook samen met het Wii-systeem gebruiken, waardoor je al je favoriete Nintendo GameCube-spellen kunt blijven spelen, zonder je spelvoortgang te verliezen.
De Nintendo GameCube heeft niet voor niets vier aparte controller-aansluitingen. Dit zeszijdige wonder komt echt tot zijn recht als maximaal vier spelers hun controllers aansluiten om de magie van Nintendo GameCube te ondergaan. Extra Nintendo GameCube Controllers zijn in diverse kleuren verkrijgbaar: paars, zwart, transparant paars en de kleuren van de speciale uitgaves. Kies je favoriete kleur, pak een spel dat je met vier spelers kunt spelen, zoals Super Smash Bros. Melee of Wave Race: Blue Storm, en je GameCube-party kan beginnen.
Het Game Boy Advance-snoer is geschikt voor speciale spellen waaronder Sonic Adventure 2: Battle en The Legend of Zelda: The Wind Waker. Met deze kabel kan je Game Boy Advance met je Nintendo GameCube communiceren. Afhankelijk van het spel, komen door deze koppeling verschillende mogelijkheden beschikbaar. Je kunt gegevens en topscores uitwisselen tussen de twee systemen en nieuwe spelniveaus en geheimen ontgrendelen. Je kunt de Game Boy Advance ook als persoonlijke radar of extra controller gebruiken.
De Nintendo GameCube Modem Adapter laat zich gemakkelijk aansluiten op seriële uitgang 1 van de GameCube. Hierdoor kun je het systeem koppelen aan een 56 Kbps modem voor online-mogelijkheden.
Het Nintendo GameCube RGB-snoer stelt je in staat om van spellen te genieten met een helder beeld van hoge kwaliteit. Je ziet fantastische spellen, zoals Super Smash Bros. Melee en Pikmin nu zoals ze echt bedoeld zijn. De geweldige graphics van de Nintendo GameCube zijn een traktatie voor je ogen.
De DK Bongo's functioneren net als een echte set bongo's. Zodra ze in een van de controllerpoorten van de Nintendo GameCube zijn ingeplugd, kunnen spelers op de linker- en rechterdrum slaan of in hun handen klappen op de maat van de muziek. Sensoren in de bongo's registreren het drummen en een ingebouwde microfoon vangt de geluiden van het klappen op.
De Nintendo GameCube Microphone zit standaard in de originele verpakking van Mario Party 6 en kan alleen gebruikt worden bij spellen die er speciaal voor ontwikkeld zijn.
De 'Wave' uit de naam van deze controller verwijst naar de radiogolven die worden gebruikt om te communiceren met de Nintendo GameCube. Dit gebeurt dus zonder snoer. 'Bird' staat voor de vrijheid die hierdoor ontstaat. Je kunt tijdens het spelen vrij als een vogeltje door de kamer bewegen. Zolang je niet verder dan 6 meter van de Nintendo GameCube bent verwijderd, kun je spellen feilloos besturen met de WaveBird Draadloze Controller. Omdat geen infrarood-straling wordt gebruikt maar RF-technologie, wordt de besturing niet gehinderd als je kat tussen jou en de televisie doorloopt.