Approximately 4.6cm high, 26.8cm deep and 17.2cm long.
The new console features a compact design that will make it a natural addition to any home entertainment setup.
The Premium Pack console has 32GB of internal flash memory, and the Basic Pack console has 8GB. (Click here for more details about Wii U storage). In addition to the internal flash memory, external USB storage can be used to increase maximum storage capacity.
The Wii U console is capable of supporting two Wii U GamePad controllers, up to four Wii Remote (or Wii Remote Plus) controllers or Wii U Pro Controllers, and Wii accessories such as the Nunchuk, Classic Controller and Wii Balance Board.