How to Insert/Remove microSD Cards
Step by step instructions on inserting or removing a microSD card on the console in the Nintendo Switch family.
Before inserting or removing a microSD card from Nintendo Switch, always power off the console by holding down the POWER Button for at least three seconds, then select "Power Options" > "Turn Off".