Can I play Nintendo DS games on my Nintendo 3DS?
Yes, you will be able to play most Nintendo DS games on your Nintendo 3DS. Exceptions are games that use the GBA Slot. Note that some Nintendo DSi games bought outside the PAL region may not be playable on a Nintendo 3DS from the PAL region.
If the game supports wireless communications, you will also be able to connect to other people, whether they are playing the game on a Nintendo DS, Nintendo DSi, Nintendo DSi XL or Nintendo 3DS.
In the table below you'll find a detailed overview of which software is playable on which system.