8th December 2014 – Over the weekend, Nintendo revealed more details about three of its biggest games of 2015: The Legend of Zelda, Mario Maker and Code Name: S.T.E.A.M.
Nintendo game designers Shigeru Miyamoto and Eiji Aonuma appeared via video at The Game Awards in Las Vegas on 5th December to walk through some new gameplay of the Wii U instalment of The Legend of Zelda series. Miyamoto and Aonuma showed off some visually stunning graphics, as well as the vastness of the world. Players can pinpoint locations on the map displayed on the Wii U GamePad, which then appear as beacons in the game as an aid to navigation. The duo also showed off the gliding Sailcloth item, as well as how Epona, Link’s horse, does not need to be directed through every step of her path. Epona will avoid trees and obstacles, just as a real horse would do, leaving Link’s hands free to wield his sword or shoot arrows.
Mario Maker for Wii U was first revealed during the E3 video game trade show in June, and new details about the game, which lets users create their own Mario levels, were announced at The Game Awards. This includes the ability to tap the Wii U GamePad screen to change the look of the level design to a number of classic styles, including Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World and New Super Mario Bros. U. Each style includes game mechanics unique to the original game, such as Ground Pound or Wall Jump manoeuvres. Players can integrate these mechanics into designs for older games. Mario Maker releases in 2015, which will be the 30th anniversary of the Japanese release of the original Super Mario Bros. in 1985.
Nintendo also announced that for Code Name: S.T.E.A.M., a turn-based tactical action RPG coming to Nintendo 3DS in May 2015, a multiplayer mode will let players compete against one another in local and online matches.