Thank you for having us.
Following the discussion in Iwata Asks: Wii U: Miiverse: The Producers, this is the second discussion covering Miiverse. Thank you for coming.
Okay, let’s start with self-introductions, including what you worked on for Miiverse. Yuzawa-san, would you start?
All right. I’m Yuzawa from the Network Business Department. For Miiverse, I mainly worked on system design related to the server, but I also co-ordinated with Hatena1.1. Hatena Co., Ltd: A company responsible for developing a variety of Japan-based Internet services. Founded in 2001, its corporate headquarters is located in Kyoto.
Hello. I’m Kurisu from Hatena. I was involved as a director on the Hatena side. Pleased to meet you.
Hello. I’m Motoyama from Hatena. I mainly worked on UI3 design for Miiverse. Thanks for having me.3. UI (user interface): This refers to the content shown on displays like windows, menus and other elements that help users interact with and operate a computer.
Nice to meet you. Today, I would like to ask you about how you felt as Miiverse came together. Firstly, could you tell me your initial impression of Miiverse?
Sure. Before I joined Nintendo, I had been involved in starting up a number of web services, so when I heard about Miiverse, I raised my hand to volunteer to work on it.
You must have thought, “Finally, something in my field!” (laughs) How about you, Kato-san?
I first heard about Miiverse not as staff, but when (Kiyoshi) Mizuki-san4 suddenly introduced it, saying, “We’re going to do an empathy network.” It hadn’t been decided yet who was going to work on it, so the place was abuzz. (laughs) But when I heard that, I thought it sounded great.4. Kiyoshi Mizuki: Network Business Department. A producer of Miiverse. In addition to appearing in the session of Iwata Asks with the producers of Miiverse for Wii U, he has appeared in past sessions on Walk with Me! for Nintendo DS and Nintendo 3DS Pre-installed Software.
We’ve had services in which customers posted material before – like Flipnote Studio5 and the Mii Contest Channel6 – but Miiverse is a new network service in the console from the start, which I thought was great. I got approached just when I was thinking, “I want to do that!”5. Flipnote Studio: Software pre-installed on Nintendo DSi and Nintendo DSi XL systems for drawing and writing notes with the stylus. Multiple notes can be played together to create a flipbook-style animation. By connecting to the Internet, users can share their Flipnotes with others.6. Mii Contest Channel: A Wii Channel where users may post their Mii characters for others to see or import Mii characters from others. Users may also submit Mii characters to Contests based on different themes and challenges or judge the creations of others.
You must have been emitting a vibe that said, “Let me work on this!” (laughs) How about you Kurisu-san?
Well, I heard about Miiverse from (Junya) Kondo-san7. When I heard that you could connect to games and post screenshots and messages, I knew I wanted to do it.Also, having worked on the world release of Flipnote Hatena8 as an engineering director, I began working on something else immediately afterward and never got to see people from all over the world making submissions. But this time, service will start first from overseas9, so I can’t wait.7. Junya Kondo: President and CEO, Hatena Co., Ltd. In addition to appearing in the session of Iwata Asks with the producers of Miiverse for Wii U, he appeared in the session on Flipnote Studio Creation for Nintendo DSi.8. Flipnote Hatena: A website accessible by computer or Nintendo DSi Browser. It allows users to share and enjoy Flipnotes created with Flipnote Studio.9. Service will start overseas: Wii U is scheduled for release in North America on November 18, 2012, in Europe on November 30, 2012, and in Japan on December 8, 2012.