(After watching the orchestra video) I bet the people who were there at the time had a blast with this, too.
All of them? You took, not just part of the staff, but every single person involved in development?
I really wanted everyone to see what it was like, all those people with different instruments creating one piece of music.
You know, just watching this video makes you listen to the orchestra music a bit differently in places, doesn't it? You can't tell what sort of expressions people are making as they play, or what sort of people they are, just by listening to the CD. Since that's so, I think I understand what you were after when you thought "I want everyone to see this" and took them all along.
I think this probably produced ripple effects among the staff, too. It may have changed their sense of the music, and the way they think about teamwork.
But they rehearse a few times, and you can see them getting better, right before your eyes.
That's it. You can see professionals' power of concentration and heightened consciousness, all bent on perfecting this one thing. That aspect of it communicated itself even to people who weren't involved in music at all; I heard lots of people say, "It's like making a game, isn't it?"
With game creation, you start by groping blindly, then move closer and closer to perfection. That really does seem like an orchestral performance.
The musicians were extremely professional; they'd raise their hand and say, "Let me do this part one more time", even if no one around them had noticed anything wrong.