Grease
If you think Grease is the word that's got groove and meaning you'll be happy to hear that publisher 505 Games and developer Zoe Mode have brought the action and excitement of the spectacular, worldwide cultural phenomenon to Wii.
It's Autumn 1957 at Rydell High and senior year is going to start with a bang. Over the Summer bad boy greaser Danny and goody two shoes Sandy met and fell in love, but summer romances only last as long as the sunny days stay, and as it turned colder they were forced to go their separate ways. Little did they know that plans would change and Sandy would end up as the new girl in Danny's school! With the heady memories of those summer nights fresh and their desire for each other still strong nothing could possibly go wrong, right? But Danny's a bad boy who has to play it cool and Sandy's an innocent, sweet cheerleader - although they might be hopelessly devoted, they live in separate worlds.
Grease is a tale of star crossed lovers, the madness of social rules and growing together to stay together told through addictive tunes you'll be humming for days - and now you can play the official game instead of just dancing around singing into your hairbrush.
This energetic, fun packed title features a whole slew of mini-games inspired by quintessential scenes from the classic movie, so you can step into your favourite bits and be the star yourself, singing and dancing your way to victory. As well as allowing you to play through key movie moments in chronological order with Story Mode, this Grease-fest also has Quick Play and Party Play modes where you can jump straight into your favourite mini-games for fast, fun party game action. Show your skills with the Wii Balance Board as you steer Greased Lightning down Thunder Road, or show 'em how the Hand Jive's done by a real pro. Officially licensed from Paramount Digital Entertainment, the game contains clips from the movie and features 16 beloved songs that you can sing along to including Greased Lightnin', Summer Nights and We Go Together, among others. (No pretending, we know you know all the words off by heart already!)
Party Play means you can have a real showdown between the T-Birds and the Pink Ladies! With up to four players on each team, the ability to hook up two Wii compatible microphones and Wii Balance Board support, Party Play mode allows up to eight Grease fans to strut their stuff and find out who really rules the school.
Packed with catchy songs and great choreography, it's no wonder Grease is a multi-million selling musical phenomenon that has captured the hearts of millions. So grab a mic, call up some friends and make the official Grease game on Wii your official excuse for a party.