An adventure that'll crease you up!
Join Mario and friends on a journey to discover the legendary treasure behind the ancient Thousand-Year Door. A hilarious adventure full of colourful characters and foldable fun awaits in Paper Mario: The Thousand-Year Door on Nintendo Switch!
Of course, Mario isn't the only one hoping to find the Crystal Stars – and it’s not just Bowser who’s looking to cause trouble this time! Can our hero unearth these ancient artifacts, open the Thousand-Year Door buried deep beneath the town and maybe even save the world?
To find the Crystal Stars, you’ll have to venture beyond the walls of Rogueport and explore the world. Along the way, all kind of discoveries are waiting for you: a huge dragon hiding in a creepy castle, a cursed town cloaked in perpetual twilight, daring detective work aboard a moving train and much more!
Throughout the adventure, you'll see Mario and his new-found friends get up to all kinds of hilarious hijinx. Whether it's fighting fun in the glamourous Glitz Pit, shipwreck shenanigans on an isolated island or even a madcap mission to the moon, there's always something comical around the corner!
Take the fight to your opponents, attacking and defending in turn! The first to reduce the other side’s health to zero wins.
By equipping Badges you find or buy during your adventure, you can add new moves to Mario’s repertoire that can take down even the toughest opposition.
In combat, it’s all about teamwork! Partner attacks are just as vital as Mario’s and can help turn the tide in battle. You can swap between partners, but it’ll cost you a turn to do so.
Need a boost in battle? Use items you’ve collected on your travels to restore health, deal damage, and apply status effects that can help you or hinder others!
Harness the power of the Crystal Stars to use Special moves! They can send shockwaves through your enemies, recover your team’s health, and much more.