Kirby and the Forgotten Land
You can play an upgraded version of Kirby and the Forgotten Land on Nintendo Switch 2 with improved visuals, improved performance and a new story.
Explore a mysterious new world either solo or with a friend, discover new Copy Abilities and battle a bevy of beasts in Kirby and the Forgotten Land on Nintendo Switch!
One day, a strange vortex appears in the sky over Planet Popstar, sucking in everything around it…including Kirby! Waking up in an abandoned world where civilisation and nature have become one, Kirby finds the Waddle Dees have been captured by a gang known as the Beast Pack.
Now, with his mystical new friend Elfilin by his side, Kirby sets off on a grand adventure to rescue the Waddle Dees and return home!
A whole new world awaits! Discover many different regions, each with multiple levels to venture through and objectives to complete. Explore by running, jumping and climbing, then inhale enemies to either copy their abilities or spit them back out as projectiles against others!
Hunt high and low for hidden areas and treasures, as well as secret objectives along the way. But watch out, because the Beast Pack won’t go down without a fight! Face off against the fierce bosses and defeat these fearsome foes once and for all.
Need a helping hand on your adventure? Then pull in a friend for local co-op multiplayer* and watch as Bandana Waddle Dee joins the action with his trusty spear!
Many of Kirby’s famous Copy Abilities are back, along with some new ones to boot! By inhaling certain enemies and gulping them down, you can put their powers to work. Use them to take down the opposition, and find hidden treasure and secrets too!
When Copy Abilities just aren’t enough, try Mouthful Mode on for size! Look for special objects throughout each level for Kirby to use this new talent on: use Light-Bulb Mouth to light the way, Arch Mouth to glide through the air, Car Mouth to race past your enemies and many more.
Welcome to Waddle Dee Town! Take a breather here and watch it develop – the more Waddle Dees you save, the more they’ll expand what the town has to offer.
Buy recovery and skill-boosting items from the Waddle Dee Café and Waddle Dee’s Item Shop, collect figurines from Gotcha Machine Alley, play a range of fun subgames and more!