The enchanting tale of a young witch
Join Cereza and her demon Cheshire on a journey through a faerie-filled forest in Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon for Nintendo Switch. Turn the pages of this vibrantly-illustrated storybook adventure to discover the origins of the titular Umbra Witch.
…there was a witchy apprentice called Cereza, who dreamed of becoming strong and confident.
One day, with stuffed toy in hand, she ventured into the forbidden Avalon Forest in the hopes of saving her imprisoned mother.
Before she became known as “Bayonetta”, this witch-in-training was a bit on the timid side. Can she summon up the courage to overcome this treacherous forest?
The rough-and-tumble demon that inhabits Cereza’s stuffed cat toy. He begrudgingly aids the young witch’s quest in the hopes of finding a way back to Inferno.
To survive the perilous forest, Cereza and Cheshire must work together to solve perplexing puzzles and fend off fiends.
Wield magical spells as Cereza, transforming nearby flora to reach new areas and summoning prickly thorns to bind irksome imps.
Unleash Cheshire’s demonic strength to slash at vines blocking your path or chomp on faeries.
Co-ordinating their unique abilities is key to overcoming the forest’s many tricks, traps and especially Tír na nÓgs – illusionary dungeons that’ll put Cereza and Cheshire’s teamwork to the test.
Destroy Elemental Cores found on your adventure to enhance the duo’s capabilities further – opening new ways to explore the forest and furthering their combative strategies.
Many challenges await in Avalon Forest, but this adventure needn’t be a daunting one. Use ingredients gathered on your travels to concoct all manner of healing tonics, energising syrups and powerful cocktails to keep Cereza and Cheshire in tip-top shape.