Another Code: Recollection
Sleuth your way to the truth across two mystery adventures – fully enhanced for Nintendo Switch – in Another Code: Recollection.
Solve riddles, gather clues and investigate the traces of Ashley Mizuki Robins’s past to uncover the true fates of her parents across two stories. Set sail for Blood Edward Island in Two Memories, then pick up two years later on a camping trip to Lake Juliet in Journey into Lost Memories.
Experience the opening chapter of Ashley’s story and transfer your progress to the full game. Use the Download demo button on this page to get started.
As Ashley, follow your investigative instincts, observe your surroundings and gather potential clues to unravel the mystery.
Solve brain-teasing puzzles and overcome obstacles to your investigation using button and motion controls.
Using a strange handheld device called DAS (Dual ANOTHER System), photograph useful information to reference while solving puzzles or view the relationships between characters you’ve encountered.
After receiving a letter from her father who she thought had passed away, 13-year-old Ashley sets off for the solitary Blood Edward Island in search of answers. Once there, she encounters a mysterious ghost named D, and discovers a mansion filled with perplexing puzzles and mysteries to solve.
Blood Edward Island: a deserted island with a tragic history involving the Edward family who once resided there.
Set two years after the events of Another Code: Two Memories, Ashley’s camping trip to Lake Juliet takes an unexpected turn when she experiences flashbacks of her mother. Did they visit this place once before?
She also befriends a boy who’s run away from home, and learns about an incident that once took place at the lake. By getting to know the locals and other visitors at the lake, help Ashley uncover the truth behind her mother’s past, as well as what happened at Lake Juliet.
Lake Juliet: a vast lake surrounded by bountiful nature. There were once plans to turn the lake into a holiday resort, but development was stopped due to an incident that occurred five years ago.