A blockbuster battle royale!
Whenever you clear two or more lines simultaneously, you’ll send Garbage Blocks at your opponents, filling up each player's Matrix with difficult-to-clear obstructions. With 98 other players in each battle, you’ll be attacked with Garbage Blocks from all directions. Don’t get discouraged – strike back with attacks of your own by clearing lines!
You’ll be alerted before any Garbage Blocks arrive, and can even see how many lines are coming your way, giving you the chance to prepare yourself! Look out for warnings about incoming attacks, and change your approach at any time, using the right stick to choose which types of players to target with your own Garbage Blocks.
You might choose to go on the offensive against the current top players, focus on those that are nearly finished, counterattack to defend against players that are targeting you…or just send Garbage Blocks at random players! With the right strategy, anybody can come out on top! If you’re feeling especially confident, you can even manually target other players using the left stick.
As you play, you’ll swipe Badges from any players you K.O. The more Badges you have, the higher your attack power – and the more lines you’ll send to opponents at once!
You can always see how you stack up against the competition, as your own Matrix is surrounded by miniature versions of your opponents’ live screens! Don’t look at them for too long, though – keep your focus, and don’t stop clearing lines until all your opponents drop!
Outside of battle, you can check stats to see your K.O. count, tally up your T-Spins, and more. Win as much as you can, raise your player rank and boost your right to boast about your puzzle-solving skills!