Stories from Sol: The Gun-Dog
Planetary Calendar 214. Four years have passed since the end of the Solar War. Our protagonist, scarred from the loss of his crewmates in the war, is re-assigned to the Jovian patrol ship Gun-Dog as it’s dispatched with orders to investigate mysterious signals coming from the edge of Jovian Space.
Unknown to the Gun-Dog’s crew, a new danger looms deep in the ocean of stars, threatening not just the Gun-Dog but all her crew.
Take on the role of the Gun-Dog's security officer as you attempt to save the ship from an unknown assailant whilst navigating the paranoia, conspiracies and vendettas that break out amongst the crew. As camaraderie falls apart can you overcome the challenges that await?
Stories from Sol: The Gun-Dog is a visual novel adventure in the spirit of classic PC-9800 titles. Featuring a vintage green screen aesthetic, Space Colony Studios strives to create an "era-accurate" game that exudes retro vibes in every way, from the text to the visual effects. As the Jovian patrol ship sails into the darkness among the stars, the players will feel like they are on an adventure in an 80s Sci-Fi as they solve the mystery they find themselves in.
It’s year 214 of the Planetary Calendar. Four years have passed since the end of the Solar War and an uneasy peace persists throughout the solar system. The Jovian patrol ship Gun-Dog is sent on a reconnaissance mission to investigate mysterious signals coming from the edge of Jovian space. What starts as a routine assignment quickly escalates into a battle for survival as an unknown threat terrorises the crew.
Utilising traditional point-and-click adventure mechanics, during your time on the Gun-Dog, you can navigate various locations on the ship, examine the details of the richly realised backgrounds or talk with the different crew members on board. You will need to listen closely to the characters' words to reveal important clues or duplicitous intentions and keep your eyes peeled for key items and interactive elements in the backgrounds that you can use to advance the story.
All stories are about people and the cast of “The Gun-Dog” bring the story to life, so much so that their charm and charisma convinced the team at Astrolabe Games to board the Gun-Dog and sign up to be the publisher. From the elegant yet distant Captain Bartermews, to the bubbly Lieutenant Commander Cassandra Quinn, to the assertive and domineering Chief Mackenzie Cathays, “The Gun-Dog” features an extensive cast of characters for you to meet. Each crew member has a distinct personality, role and history. Get to know them and their quirks and decide whether to work with or against them to unravel the mystery that lies at the story’s heart.