One More Island
The Queen of the Old World calls upon you! As Her Majesty's domain expands, we require a capable administrator to guide Her latest colonies to prosperity. We will provide you with ships, colonists, and other tools necessary to tame these wild, virgin lands, and turn them into a prosperous colonial enterprise, all under the Queen's watchful eye.
Naturally, the Crown will expect you to share the bounty of these new lands, pay your taxes on time, and continue expanding the boundaries of Her Majesty’s colonial possessions. Obedience may earn you rewards, but refusing to pay your dues or worse, declaring independence, will have dire consequences.
You are called upon to explore the frontiers of Her Majesty’s colonial empire, claim territory, then exploit it to its fullest to gain riches for the throne!
Set sail for the New World to plant Her flag and establish a new colony - as well as ensuring it thrives.
Each exploration is never the same, thanks to a world map generated dynamically from a combination of hand-crafted map elements.
As governor, you're in charge. Plan out the colony, take care of your residents, and turn a small outpost into an overseas metropolis bustling with commerce!
Construct the buildings you want: The freeform building designer allows fine-tuning workshop placement and colonist’s paths to optimize the holy colony plan.
Look after the colonists' needs. Happy colonists work harder and faster, growing your, err, Her Majesty's colonial empire.
There's always One More Island to conquer. Explore the world, find new spots to establish more colonies, then tie them together into a self-sufficient network: An empire of your own making.