A young girl named Ib visits an art gallery with her parents. While perusing the various works of art, Ib suddenly realizes that she is alone. As she searches for someone – anyone – else, the museum begins to change...
A 2D exploration adventure game set in a creepy, mysterious art gallery. Inspect the area around you, discovering items and disarming traps to find your way out of the strange gallery.
This game is a remake of the 2D exploration-adventure title Ib, set in a creepy, mysterious art gallery and originally released in February 2012. Virtually all of the graphics have been updated, with many upgraded and additional effects as well. Significantly improved screen resolution and graphics allow players to experience a classic in a whole new light.