Gunscape
Inspired by classic shooters, Gunscape takes all their most memorable elements and puts them in a toolkit to create single player and co-op campaigns or multiplayer arenas. Don't like building stuff? Then just blast your way through hordes of monsters or duel with other players online or split-screen! Maps can also be shared, played and voted on by the whole world, so you'll always have new levels at your fingertips!
The game is organised into themes taken from the entire genre of FPS games, from the early classics to the modern triple-A stealth and war shooters. Each theme set contains unique world building blocks, player models, enemies (and bosses!), music tracks, skyboxes, special level elements (like traps and teleporters) and--of course--GUNS. Assets from different sets are meant to be combined freely when building your worlds and the selection of content contained in each one has been carefully selected and planned out to avoid redundancy and to represent the truly iconic parts of the game it was inspired by.
Gunscape has a server to share your creations and the game has a built in map browser with filtering and voting system, so that anybody can have full access to every public player-created map, regardless of which theme packs were used to make them.