Backbeat + Hexagroove Music Strategy Bundle
Grab Ichigoichie's two fresh musical strategy titles in one package, and control your own soundtrack at a great price! Each game is built with Ichigoichie's Original Music Engine (OME) which creates the game's soundtrack directly from each choice you make while clearing levels. No two play-throughs ever sound the same!
Stephanie "Watts" Watson, an aspiring bassist, bounced from audition to audition never finding music that really resonated with her, that is, until she discovered the magic of funk. Caught up in the groove, she recruits a group of hometown amateurs to take on art school darlings La Tormenta at the Battle of the Bands.
Join Watts as she grows on a musical journey rooted in funk and fusion. Soulful grooves and hot licks are composed by Pete Fraser, session saxophonist to the The Pogues, Friendly Fires, and Field Music! Twenty musical motifs are recorded by a live ensemble of seven funk masters, providing the foundation for the dynamic music in the game. Unique songs are generated depending on what directions and paths you take in each puzzle. Customize your performance with alternate playing styles, instruments swaps, and realtime audio effect pedals.
Manipulate each character separately, rewinding or fast-forwarding along the timeline in the process to reach her current point in time. Changes in time are reflected in the progress and actions both past and present of each character, creating some possibilities and removing others.
Each character has his own resource-limited super move which can be triggered under certain conditions. Tip toe through tight spaces with your bassist, slide through guards with your keytar player, break through walls with your drummer, or blow enemies out of the way with your mighty super sax. Strategic use of your super moves increase the number of solutions to each puzzle and are the key in gaining a maximum score.
Backbeat is a homage to the 16 and 32-bit story-driven games of the 1990s, recreating the challenges and victories of the last days of analog life and the birth of the internet. The suburban Washington D.C. area is reflected in diner parking lots, shopping malls, and dimly lit arcades.
Hexagroove combines elements of strategy, rhythm, and action games in a unique blend of self-expression. Your goal as a DJ is to combine musical loops in real time to regulate a virtual audience's energy, working them into a state of euphoria with your artistic skills. The action swings from contemplative to frantic as you move between song sections in one of ten dance music genres. Over time you'll unlock new musical loops, DJ tricks, and club venues to play in. Perform together with friends in your room or on the dance floor with this truly creative title.