BATSUGUN Saturn Tribute Boosted
Depending on the character and teams you play with, dialogues and endings change!
The Revolutionary Army's battle tanks, fighter planes, and bipedal robots are approaching on land, at sea, and in the air!
The moment these massive mecha are engulfed in explosions and reduced to scrap sure is satisfying.
The original mode brings back the excitement of the arcade version, while the special mode has been revised with balance adjustments. Assist functions and customization will help you in the battlefields that await you!
Rewind to redo mistakes, save & load, choose your favorite stage and power-ups to start, retry with a remaining aircraft... those features that were not available in the original home version have now been added! The score has also been extended for more challenge.
The Boost Up HUD displays the experience gauge, the hidden bonus scores, the name of the currently playing BGM, and a playlist function that allows you to play with your favorite version of BGM. Choose your favorite screen size from three screen modes: Home, Arcade, or Portrait screen.
Newly arranged music by fantastic game music composers such as Shinji Hosoe, Yosuke Yasui, Hagane, Daisuke Matsumoto, and WASi303 has been added! Enjoy the unique music of this title with the playlist function!
BATSUGUN is an arcade shooting game by Toaplan released in 1993, and a pioneer of the bullet hell genre. Revisit a classic of a game with its large number of bullets covering the screen, its easy concept, even for beginners, and its unique balance.