In Springdale there are mysterious forces behind everyday problems. From always feeling hungry to spending too much money or saying something mean accidentally, behind all these common problems there is very likely to be a mischievous Yo-kai to be found. Yo-kai are charming, funny, outrageous characters that can be found everywhere, living in their own secret world from our own, and with a habit of causing a lot of weird problems for people – often with hilarious results!
As the new owner of the powerful Yo-kai Watch, a watch with a lens that allows the normally hidden Yo-kai to be seen, you must solve the mysteries of the Yo-kai. To protect the town, you’ll need to assemble a team of six Yo-kai on your Yo-kai Wheel and call upon them when you need their help.