In Springdale gaan er achter alledaagse problemen geheimzinnige krachten schuil. Heb je altijd honger? Geef je te veel geld uit? Zeg je per ongeluk wel eens iets stoms? Achter al die problemen zit waarschijnlijk een ondeugende Yo-kai. Yo-kai zijn innemende, grappige en waanzinnige wezens die je overal vindt. Ze leven in hun eigen geheime wereld en veroorzaken bizarre problemen voor mensen, wat vaak hilarische taferelen oplevert!
Je bent de kersverse eigenaar van een Yo-kai Watch. Dat is een horloge met een lens waarmee je verborgen Yo-kai kunt opsporen. Om de stad te beschermen moet je een team van zes Yo-kai samenstellen op je Yo-kai Wheel en samen met hen de geheimen van de Yo-kai ontrafelen.