The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds follows on from the story of the 1992 Super NES instalment, telling a new story in the kingdom of Hyrule. The 3D visuals of Nintendo 3DS bring a new layer of depth to the game world, allowing you to experience heights like never before. It might once have been difficult to tell the difference between floor levels, but they are now quite clear, lending more realism to the battles and dungeon exploration!
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds introduces an all-new set of puzzles and dungeons! This time, Link can move across walls as if he were painted on them. This changes your point of view completely, allowing you to think in a new dimension and solve a fresh set of puzzles.
This title offers a brand new gameplay experience, and gives you even greater choice in how to progress! Just like the other games in the series, you'll tackle challenging dungeons, but from a certain point in The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, the order in which you approach each dungeon – and the way you do so – is entirely up to you! In this title you'll also meet a new character called Ravio, who will be key to your success: at Ravio's Shop, you can rent or purchase items – like the Hookshot, bow or hammer – that will help you in your quest. Many of these items will be available near the beginning of your adventure, and it's up to you to decide which items to rent or buy, depending on which dungeon you'd like to take on next!
With new dungeons, new abilities, and a new approach, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds lets you embark on a unique adventure, only on Nintendo 3DS family systems!