Hapless and hilariously under-prepared, Emmet is joined by over 90 characters from across the LEGO universe, all animated in a new way to mimic the movements of actual LEGO toys. Blockbuster stars such as Batman, Superman, and Gandalf line up alongside original characters including Metalbeard, a pirate with a mighty urge for vengeance, and Bad Cop / Good Cop, a police officer with two very distinct sides to his personality. Switch between them to solve all the puzzles and save the day!
Fight through 45 action-packed missions and complete challenges to bring Lord Business’s plans crashing down. For the first time in a LEGO game, the environments are entirely made from the famous bricks themselves – giving you even more opportunities to get smashing! Take advantage of the Master Builders’ superior assembly skills to put together LEGO creations, and collect LEGO instruction pages to build in a new way.