SteamWorld Heist
Play as the admirable tactician Captain Piper and her ragtag team of fellow steambots as they explore outer space in pursuit of the galaxy’s dwindling water reserves. Your adventures will take you on board many enemy ships ready to defend their loot, so you’ll need to think tactically in order to survive tense turn-based side-scrolling shootouts. As your loot starts to pile, be prepared to defend your own ship from invading factions as well!
Arm your gang with an assortment of crazy weapons and upgrade each bot’s gear with new armour, pneumatic fists, or even a fine new hat swiped from the last chump who underestimated Captain Piper’s crew!
Keep an eye on your team’s positions and dive into your inventory using the Touch Screen. Ensure your cargo ship’s always fuelled up to explore the furthest reaches of space and recruit new steambots to join in your adventures, each with their own characteristics.
Lead your crew to victory on a steam-fuelled space adventure in SteamWorld Heist.
Nintendo of Europe: The name of your new game is SteamWorld Heist, so the first question has to be: why “Heist” and not “Dig 2”?
BS: Right, the first effort. So Heist is… we can’t really call it Dig, because there’s no digging whatsoever.
BS: But there’s a lot of heisting! (laughs) Heist is set a good number of years after Dig, and it’s quite obvious that there’s been at least one game between Dig and Heist. We’re sort of doing a Star Wars-style jump in time, where we’re releasing the future before we go back.
It’s a space game; a game about space exploration where you play a rogue steam-driven captain of a ship, who’s basically just trying to survive from day to day by raiding other ships. And there’s a lot of other factions that you don’t really sympathise with, so it makes the heisting justifiable. They’re bad, so it’s OK! Or maybe they weren’t bad from the beginning, but they turned bad when you started raiding them!
OH: Exactly. And the goal of the game is to recruit more space pirates and get a better crew, upgrade your ship, and survive. There’ll be a continuous storyline to it as well. We have a pretty good idea about the game right now. Some other space games have practically infinite content, and we’re going a little for that too with randomised levels; we already had randomisation in the levels in Dig, but it wasn’t that noticeable. We’re going to make it much better and more noticeable this time around.
OH: Right. I was really happy with the second world in SteamWorld Dig, where the emergent stuff really came together: explosive barrels floating here and there, acid pools, it was crazy fun. I really love that stuff, I had so much fun making it.
NoE: You’re the captain of your ship, and you build up your crew. Do you also build and upgrade your ship?