Building on previous Shin Megami Tensei titles, you’ll be able to command your own demons in battle, fusing them to enhance certain abilities and stats. Honing in on your enemies’ weaknesses in battle grants you more actions per turn, and pulling off an exemplary attack can increase your demon’s offensive power and reduce its weaknesses, tipping the scales in your favour. But be prepared, as enemies sometimes use the same tactics! Conflict isn’t the only option, though: speak to certain foes to forge a truce or even gain an ally. Even the Grim Reaper can be cheated, giving you the chance to persuade Charon the Boatman to let you escape the afterlife – provided you’ve got enough coinage, that is!