Lego Bionicle
An ambitious blend of action and adventure genres with a handful of minigames thrown in, LEGO Bionicle marks the platform debut of LEGO's robotic natives in a South Pacific paradise. A sinister force called the Makuta has unleashed big-time trouble on the once tranquil island of Mata Nui. While the Tohunga villagers await the arrival of six legendary heroes known as the Toa, one lone adventurer embarks on an epic-making journey of his own. With a modest amount of inventory management, the single-player mode shapes up as a beginner's adventure game that will appeal mostly to longtime LEGO fans. LEGO Bionicle also includes six pleasant minigames that include racing and snowball fights. The game is available now.