Discover the secrets of 1-2-Switch!
1-2-Switch is a party game for Nintendo Switch that has you looking at your opponent a lot more than the screen. With 27 fun ways to face off against each other there’s plenty to get stuck into, but did you know that there’s more to some of these games than meets the eye?
Let’s take a look at some of the secrets hiding in 1-2-Switch that you may not have discovered yet!
But did you know you can also shave your head? If you play Shave three times in a row you’ll get the chance to give yourself a serious haircut! Pretend your Joy-Con is a set of barber’s clippers and compete for the closest shave with a friend.
As you can imagine, you’ll be cutting at different angles than you would be doing during a regular shave – meaning that even if you aren’t particularly skilled at the main game, you might find that you have a hidden talent for head-shaving.
In Wizard, you use the Joy-Con as a wand and build up magic power to defeat your enchanted opponent.
You point your wand at your adversary and blast them with as many spells as you can muster, but did you know that by rotating your wrist, you can continue to build additional power even as you do battle?
In both Treasure Chest and Safe Crack, you’ll compete to see who can liberate the loot first.
The treasure you’ll see in the screenshots above is the least valuable of the lot – we don’t want to spoil it so if you want the really good stuff, you’re going to have to get it yourself!