Freedom Planet 2 – April 4th
Coming soon to Nintendo Switch, see the world from a pint-sized perspective, solve time-bending puzzles, embark on a hunt to buy back your repossessed shell, and more! Check out this selection of games launching in April, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
Return to the vibrant world of Avalice to battle an ancient threat in Freedom Planet 2. In this high-speed platforming sequel, you’ll wield the evolved abilities of its three returning heroines – Lilac, Carol and Milla – and join forces with an all-new playable character: the foe-turned-friend Neera.
The world is a dangerous place...especially when you’re the size of an ant! Explore the vast backyard, build your base and battle giant insects solo or with up to three friends in Grounded – a co-operative survival adventure of pint-sized proportions.
Prepare for a meticulously crafted turn-based JRPG in Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes. Assemble your party of six heroes from more than 100 unique heroes as you explore a war-torn continent and confront foes in strategic one-on-one duels and intense battles that will shape your story.
Embark on a quest to reclaim your repossessed shell and uncover the dark secrets of the polluted ocean in the underwater soulslike adventure Another Crab’s Treasure. Fashion armour and weapons from trash scattered around the ocean, and fight your way through kelp forests, coral reefs, castle cities, and even the unfathomable darkness of the deep-sea trenches.
Six protagonists, all from diverse backgrounds and with vastly different goals, will set out on their journey in latest standalone entry in the SaGa franchise, SaGa Emerald Beyond. Travel to 17 unique worlds to discover completely different cultures and landscapes, forging a story that’s influenced by your choices and actions.
Experience the world of Demon Slayer through a board game in Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board! Each board has a daytime and nighttime period. During the day, play events and mini-games to prepare for the night, when you will be searching for demons to defeat, as you aim to become a great Demon-Slayer swordsman!
Thrilling action meets an evolving, canvas-like world in the stylish action adventure El Shaddai ASCENSION OF THE METATRON HD Remaster. Take on the role of Enoch and harness his combat abilities to master a range of powerful and heavenly weaponry as he seeks to save the world from a great flood.
Journey to a series of worlds where time behaves strangely and solve puzzles to rescue an abducted princess in Braid, Anniversary Edition. This remaster of the classic indie game features new puzzles, hand-repainted graphics, fully reimagined sound, and developer commentary.
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this April.