Get more out of your Wii by going online
If you’ve just become the proud owner of a new Wiiand are interested in finding out more about what the console has to offer, our helpful guide is the perfect place to start. Read on and check out the links to discover more about the world of Wii!
By connecting your Wii to the Internet you can access a world of new possibilities. For starters, why not check out the host of downloadable games available via WiiWare and Virtual Console? WiiWare is a digital download service that gives you access to brand new games at a price you’ll love – not to mention free WiiWare demos that enable you to try fresh gaming experiences for nothing!* With Virtual Console, meanwhile, you can step back in time and download great games from yesteryear, like Donkey Kong or the original Super Mario Bros. Boasting a catalogue of titles that spans nine systems and over 25 years, Virtual Console offers one trip down memory lane everyone will want to take!
By connecting to the Internet you’ll also be able to make the most of exciting Wii Channels that give you access to all sorts of fun and useful services every time you turn your console on. From surfing the net to watching BBCi Player, Wii Channels are well worth tuning into! Of course, there are also Wii Channels you can enjoy without connecting to the Internet, like the Mii Channel and Photo Channel.
If you’re raring to go and discover everything that Wii has to offer, but are having some trouble getting set up, our Support sectionis here to help! Whether you’re experiencing technical difficulties or would like to know more about how the Wii console’s comprehensive Parental Controls can protect your child online and offline, the support section can keep you right. It even includes game tips for selected Wii titles!
If you’re interested in picking up more games for Wii but can’t quite make your mind up what to go for, you might like to know that every copy of family party game Wii Play: Motion comes packaged with a funky red Wii Remote Plus – instantly adding an additional controller to your collection! If you have an eye for quality and value, you may also want to check out the games in the Nintendo Selects range – a collection of some of the best titles for Wii at a price that won’t break the bank. And of course you can always take a look at our Wii Softwaresection to search for a game to your liking!
When you do pick up new Nintendo games, make sure you register them with Club Nintendo. Registering games earns you Stars that can be exchanged for exclusive rewards in our Stars Catalogue. You can also register your Wii console to claim a whopping 1,000 Stars right now and look for a nice reward in our Stars Catalogue right away!
And finally, if you want to get to know some of Nintendo’s most famous characters a little better, pay a visit to our Nintendo Characters Hub. Featuring Super Mario and many more gaming icons, the hub provides a great way to discover Wii titles featuring some of Nintendo’s most famous faces.
We hope you and your loved ones are enjoying your Wii console this holiday season – and beyond, as there’s plenty more gaming fun to be had in 2012!