You might be aware by now that it’s only a matter of days until Super Smash Bros. Brawl is unleashed across Europe. Stacked with familiar faces from the world of Nintendo and beyond, the action-packed fighter promises to be the biggest brawler yet!
But just how much do you know about what to expect when Super Smash Bros. Brawl does arrive on a shop shelf near you? Check out the facts below to learn a little more about the Smash Bros. franchise and discover what’s in store when you take your place at the Brawl.
Super Smash Bros. Brawl is the third game in the Smash Bros. series. The original Super Smash Bros. was released on Nintendo 64 across Europe in 1999 and was followed three years later by Super Smash Bros. Melee for Nintendo GameCube.
Super Smash Bros. Brawl features no less than 49 different items at your disposal in battle. From the fiery Superspicy Curry to the all-conquering Smash Ball, you’ll want to grab whatever you can to gain an edge over your opponents.