There was another advantage that came from using two screens.
By showing character images in a detailed resolution on the upper screen, players could form an image in their head. That’s why, whilst people were playing, the nicer image of the character they saw on the upper screen remained in their head even if the graphics on the lower screen, where you actually played, were a little rough.
At the very beginning, all we could display on the lower screen was a puny little boxer because when we made him bigger the image looked too rough. But we wanted to show an intense fight, so we tried zooming by 1.5 times. When we did that, it was unexpectedly hard to tell the difference. I was working together with Takeda-san to come up with mechanisms like this as we made the game. So the training from that time...
By the way, why were you involved with the development of the original Punch-Out!!?
At the time, I was in the Planning Department, which was the section that did design.
I did design for the entire company. I did advertisements, game design, and I went to any areas in the company that needed design work - I worked everywhere, so I was like a support staff member.
So when one department needed artwork, they would call you and you would go there and start drawing.
Back then, Takeda-san had been working as a game designer at Research and Development Department 3.
Research and Development Department 3. That is what the current Integrated Research and Development division used to be.
Right. Research and Development Department 3 made the entire game - from designing the substrate to making the software, but they didn’t have anyone on the staff to draw pictures.
I think it was Sheriff6, wasn’t it? 6 Sheriff: A shooting game where you fought sixteen desperadoes that surrounded you. Wario Ware Inc.: Minigame Mania (Game Boy Advance) featured it as a mini-game.
So the first time you worked together was on Sheriff? I used to play that a lot back then. (laughs)