There was one more thing going on when we made Punch-Out!!
Up until that point, in pixel images, we had been drawing every image one by one, but we had started basic experiments with drawing rough sketches and loading them directly into the game. Then it would be possible to have even professional animators draw for us.
Well, this story is 25 years-old. There are bound to be some differences in memory. (laughs)
The tool for importing pictures as they were drawn by an animator wasn’t remotely useable.
That’s why we printed giant, desk-sized sheets of graph paper and drew everything by hand.
So you drew all of the images, Miyamoto-san? There are some pretty unique opponents in the game.
Up until that point, I had been drawing everything myself, but I got scared when I had to draw the big boxers for Punch-Out!! I thought there was no way I could draw them with my drawing ability.
So I drew several pictures of boxers and I took them to (Takao) Kozai-san’s Studio Junio10, in Tokyo. 10 Studio Junio: The animation company established by the animator Takao Kozai after he left Toei Motion Pictures. The current name is Junio Brain Trust.
So he apparently thought my drawings contained a lot of ideas. When he said, "You draw really great pictures," it was really encouraging to me. I came back to Kyoto all excited about that, and after a week, my original drawings came back as beautiful cells. They were coloured in pretty colours and I thought that now they really looked like boxers. (laughs)