Sorry for making you wait so long, Tanabe-san.
You were responsible for the mission of resurrecting games made by Genyo Takeda, Nintendo’s first game designer. Why did you do this project?
Right. After we finished Mario Strikers Charged, we discussed what we would do next. I had heard that they wanted to make a new version of one of Nintendo’s properties, and since Punch-Out!! has been consistently popular in America, they said that they would really like to make a new version.
What was the first thing Takeda-san or Miyamoto-san said when you discussed this with them after returning to Japan?
First, I went to Miyamoto-san and he told me to go get permission from Takeda-san first.
I thought that I wanted to keep the development time short, so instead of thinking of a lot of new things, I just wanted to work with what was there. However, Takeda-san said, “Are you going to do anything new?”
Punch-Out!! was originally an arcade game, so it has simple elements that are meant to show the customer the fun the game has to offer within three minutes. If everyone enjoyed the simplicity of the game, that would be fine, but when I first heard this, I wondered if that would be enough now.
Forget about the original, and do whatever you want. What did you think about this, Tanabe-san?
It’s hard to know what to do when someone says to do whatever you want. (laughs)
The gameplay is a balance between memorising the opponent’s patterns and reflexes.
The arcade version was over in three minutes, but I added the memorisation elements so you could play longer on the NES version.
That’s why I thought I would pattern the Wii version on the NES version. The game system didn’t really need anything new. That’s why beating opponents the first time through is almost the same as on the NES. The characters are the same and only one new character has been added.