This time is a little different than usual. One reason is that one of the participants is overseas. Another is that while Iwata Asks usually treats titles developed by Nintendo in-house, this time we’re going to talk about something created by another developer together with Nintendo.Nintendo presents: Style Boutique is a completely new game. I gathered everyone today because I thought we should tell the world about the unusual process and various twists and turns over a long period of time that this product went through. First of all, I’d like everyone to introduce themselves and tell us how they were involved.
I’m Yamagami from the Software Planning and Development Division (SPD). I served as game producer. Along with Tajima-san, who’s overseas, I became involved during the first stage of planning, and my involvement lasted until the very end.
I’m Tajima in Seattle. I was originally working in Yamagami-san’s group, but about one year ago I was sent to Nintendo of America. Um…what was my title?
I’m Hattori, also from SPD. I’m in Yamagami-san’s group. During the latter half of development, I was director. I was mainly active in implementing the various ideas coming from the co-developer and Tajima-san during the first half of development, and boiling them down into a game that would be easy to understand for as many people as possible.
I’m Ito from SPD. I joined this project about the same time as Hattori-san. I mainly lent technical support in realising the plans for the Nintendo Wi-Fi Connection shopping towns.
Originally, Ito-san was mainly involved with technical support for a variety of software in the SPD division. Tajima-san was originally in Yamagami-san’s group, and so was Hattori-san. For Ito-san to come in from outside the group is a little unusual, isn’t it?
Later on I’ll ask how that came to be, but right now let’s discuss the earliest phase of development. Yamagami-san, could you tell me about how the planning for Nintendo presents: Style Boutique first began?
Sure. I did a little preparation beforehand… (to the monitor) Tajima-san, can you hear me?
Let’s see… Do you remember when, toward the end of 2005, Syuji Yoshida, president of syn Sophia1, told us he wanted to make a game with clothing as the theme?