Returning to supervising the character, did supervision and determination of the visuals go smoothly, Yamamoto-san?
For the most part, yes, but at first there were a few times early on when I said, “The balance between Kirby’s eyes and mouth is a little off.”
When a figure is that simple, a slight difference in the proportions can end up making a completely different impression.
Right. We spent about three months asking them to try out various things for Kirby’s design.
Three months? The developers from Good-Feel didn’t touch upon it earlier, but I guess they were struggling for about three months.
After I received the first image of Kirby, I started saying things like, “This is a little wrong,” “How about this?” and “It’s still a little off.”
I should ask Good-Feel about this. Sei-san, were those three months a sort of a nightmare?
The designers were really doing their best, and I couldn’t see a difference. If Yamamoto-san said, “The eyes are wrong,” I’d go, “They are?!” But after some time had passed and I looked back at the earlier versions, I’d think, “Oh, they’re completely different!” The chief designer said, “You’ve finally reached the point where you can tell the difference.”
After the design for Kirby came together, they started in on his movement, and of course that also needed to have that special Kirby feeling, so I was worried when I checked on that, but it was spot-on. They also nailed down the precise characteristics and movements of the other characters as well and faithfully recreated them in a world of yarn. That made me really happy, and I wondered if I’d gotten them to fall for Kirby.
During those first three months while you were going back and forth adjusting Kirby’s proportions, were you overcoming other challenges as well?
Sei-san, how were you able to do that? Was it the result of your designers’ research?
Well…I think it was because in the end everyone on the staff had fallen for Kirby and thought he was cute. During our first talks with HAL Laboratory, we had been calling him Kirby-san.