Free demo available!*
When the sleepy settlement of Hakum Village is attacked by a terrifying beast, it’s down to you to follow in the footsteps of the legendary Rider Redan and discover the truth behind a corrupting dark force known as the Black Blight.
Take flight on a whirlwind adventure through a vast new world, filled with amazing places to explore and new friends to meet!
As a promising young Rider, use the mystical power of the Kinship Stone to form incredible bonds with more than 60 monsters from across the Monster Hunter universe, and make their skills your own!
Mount up and take on all manner of untamed creatures in tactical turn-based battles! Master new techniques, unleash mighty combos and level up your Rider to recruit more powerful beasts to fight at your side.
In ancient times, a dark power known as the Black Blight spread across the land, transforming once-peaceful beasts into frenzied monsters. When all seemed lost, a noble warrior by the name of Redan fearlessly rode in atop a brilliant White Dragon, and defeated the Blight.
After an age of peace, the Blight has returned. When your quiet hometown of Hakum Village is attacked by a Blighted Nargacuga, it’s down to you – and your furry Felyne companion, Navirou – to follow in the footsteps of the legendary Rider.
Embark on an incredible quest to track down the truth! At your back, you’ll have support from a bunch of lively characters, and you’ll meet many more on your travels.
Step into a vast new world, jam-packed with incredible places just waiting to be explored! From towering cities to quaint villages, scorching deserts to glistening coastlines, and frozen mountain peaks to lush tropical jungles, there’s so much to see!
As a promising young Rider, take on the Rite of Kinship, prove your potential and banish the Blight for good!
“In ancient times, there were those who awakened a hidden power. To open their hearts and befriend the monsters of the world. They called them Riders...”
As a heroic Rider, you’ll form unbreakable bonds with tamed beasts known as Monsties. By harvesting and hatching eggs you find in Monster Dens, you’ll be able to raise more than 60 different creatures from the world of Monster Hunter as your own!
Modify your Monsties’ Genes to get the best out of ‘em. By altering their genetic makeup, you can improve their stats and grant them new skills!