Take up your weapons, greet your fellow adventurers and head for the field to battle huge, fearsome creatures in Monster Hunter 4 Ultimate on Nintendo 3DS and 2DS! With full online and local co-op play, the fight for the land looms large in this sprawling action RPG!
Your first steps in a deep, narrative-led adventure see you join a travelling caravan as its designated hunter, sworn to protect the people from wild monsters that roam the land. Choose your quarry, hunt it down, and despatch it with a combination of weapons and tactics. Setting out, you’ll discover a plethora of new content, including a wealth of arms and armour to forge and customise, and scores of undiscovered beasts to hunt. Terrain is much more vertical than before – assault your enemy from above, and deliver a flurry of blows while holding on for dear life!
Hunting solo might be the epitome of courage, but the online Monster Hunter experience opens up a world of strategic teamwork, where seasoned Hunters work as a well-oiled machine to stalk, engage and vanquish their foes. Hunt with nearby friends using Local Play, or for the first time on handheld, take the chase online directly via Nintendo Network, to play with faraway fellow hunters!
Make no mistake – Monster Hunter 4 Ultimate is a strategic, expansive and epic action RPG just waiting to be discovered. Glory awaits!
New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL give you full dual analogue controls by virtue of the built-in C Stick, for precise command of your character and camera in even the most intense battles.