Set sail for a vast adventure in The Legend of Zelda: The Wind Waker HD, exclusively on Wii U. Experience a classic The Legend of Zelda title fully remastered with stunning 1080p graphics, brand new Miiverse features and many more enhancements.
On a small island in the Great Sea, a young boy awakens on his birthday with no idea of the adventure that awaits him. When Link’s sister is kidnapped and taken to the Forsaken Fortress, he sets off in pursuit – accompanied by pirate Tetra and her crew. As he’s about to rescue his beloved Aryll, Link is cast into the sea where he encounters the King of Red Lions, a wise boat who speaks of the legendary pearls of the goddesses. Together they sail the Great Sea on a crucial quest to save the world from darkness.
Grasp the Wind Waker, a magical baton with the power to control the wind, and embark on an unforgettable adventure. Tackle dungeons filled with devious puzzles and vicious monsters, and collect powerful items to aid Link in his quest to overthrow Ganondorf.
Originally released for Nintendo GameCube in 2003, The Legend of Zelda: The Wind Waker comes to Wii U with a number of improvements. Navigate the Great Sea more quickly than before by purchasing a swifter sail, and enjoy an improved collection event in the game’s second half. Experience a true challenge in Hero Mode, where enemy attacks inflict twice the damage and health-replenishing hearts are nowhere to be found. Plus, for the first time in the series, explore an imaginative world created with incredible 1080p high-definition graphics and uncompressed 5.1 PCM surround sound.
Use the Wii U GamePad’s accurate and intuitive motion controls to hit the bull’s-eye with your Hero’s Bow, snap the perfect shot with your Picto Box, and much more. With Off-TV Play you can enjoy all the action and adventure of The Wind Waker in the palm of your hands: simply press the - Button during your game to play on the Wii U GamePad alone.
Innovative Miiverse features mean you can share your experience with other Links all over the world. With the Tingle Bottle, you can type or hand-write a message, add a screenshot and share it with the world via Miiverse. Other players’ messages will wash up in your world – open the Tingle Bottle and read the message to discover another Link’s story.